Vernieuwde telefooncentrale
Vanaf 21 mei a.s. gaat de praktijk aan de slag met een nieuwe telefooncentrale.
Dit i.v.m. de toenemende zorgvraag richting de huisarts. We merken dat er toenemend contact opgenomen wordt met de praktijk via de telefoon en dat dit vaak op piekmomenten gebeurd op maandag en vrijdag.
Wat gaat u merken:
In principe niet veel aangezien het nummer hetzelfde blijft.
Ook krijgt u nog steeds een keuzemenu te horen wat u zult moeten doorlopen.
Het enige wat voor u veranderd, is de mogelijkheid te kiezen om door de assistente te worden terug gebeld. Hier kunt u eigenlijk vrijwel direct voor kiezen na het beluisteren van het menu.
U wordt dan op een bepaald moment van de dag terug gebeld. Dit geldt vooral voor niet urgente vragen.
Hierdoor hoeft u minder lang of niet te wachten aan de telefoon. Voor ons geeft het een betere verdeling van de telefoondrukte.
Wilt u dus bijvoorbeeld een uitslag weten of een afspraak maken elders in de week kunt u hier gebruik van maken. Wij vragen u dan ook om hier zoveel mogelijk gebruik van te maken.
Voor medische spoed kunt u altijd direct de spoedlijn kiezen. Echter als de assistente de inschatting maakt dat het niet levensbedreigend is wordt u opnieuw in de wacht gezet.
Ook worden de gesprekken voor kwaliteitsdoeleinden opgenomen vanaf 21 Mei